Oplever du fejl, når du handler?

Måske er det webshoppen der fejler

Det er ikke dig...

 Siden 1. januar har der været ekstra krav til webshops i forhold til stærk autentifikation og 2-trins godkendelse.

Så hvis du oplever, at du ikke kan gennemføre en handel i enkelte webshops, er det ikke sikkert denne lever op til de seneste krav. Det er selvfølgelig ærgerligt, men i så fald kan en handel ikke gennemføres inden butikken lever op til de nye EU-krav.   

Det er ikke dit kort der er galt med, hvis du bruger:

NemID

Du godkender din betaling ved at bekræfte med med NemId appen eller NemID nøgleviser.

Bemærk: Du kan ikke længere anvende dit NemID nøglekort til godkendelse af køb på nettet.

Engangskode samt kodeord

Du har tilmeldt dit kort hos NETS og oprettet et kodeord. Når du handler, modtager du en SMS, som du skal indtaste sammen med dit eget kodeord. Når du modtager SMSen står der, hvilken webshop du er ved at handle i - og hvilket beløb du er ved at godkende. Hvis dette ikke stemmer overens med det køb du er i gang med at foretage skal du afbryde transaktionen.

Bemærk: Undgå at have specialtegn som æ, ø, å i dit kodeord. Det opleves at kunne give problemer i godkendelsen

Har du endnu ikke tilmeldt dit kort, kan du læse mere om løsningen og tilmelde dit kort hos NETS.