Hvordan er jeg dækket?

Rejseforsikring og coronavirus

Sådan er du dækket

Coronavirus påvirker rejseaktiviteten verden over. Har du planlagt en rejse inden for nærmeste fremtid eller befinder du dig i et andet land i øjeblikket? Så kan du her læse mere om, hvordan du er dækket, hvis du har et Mastercard fra Broager Sparekasse.

Har du enten et Mastercard Guld eller Platinum (gælder både Debit- og Kreditkort), så har du en rejseforsikring tilknyttet dit kort. I en tid, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse i lande verden over grundet coronavirus, er det vigtigt at have styr på, hvordan du er dækket.

Har du bestilt en rejse eller befinder du dig i et andet land?

Hvis du har bestilt rejse til lande og områder, hvor coronavirus (COVID-19) er registreret, opfordrer vi dig til, at du løbende holder dig orienteret via Udenrigsministeriets rejsevejledninger.

Hvis du befinder dig i et af de berørte lande eller områder, opfordrer vi dig til at følge de lokale myndigheders anvisninger, og du bør også være tilmeldt Udenrigsministeriets danskerliste på UM.dk og følge rejsevejledningerne.

Hvis du har bestilt en rejse til et område, Udenrigsministeriet efterfølgende fraråder indrejse til, er afbestilling af din rejse dækket, hvis du har et LOPI Mastercard med afbestillingsdækning.

Hvis der er mindre end 14 dage til, du skal rejse, og Udenrigsministeriet fraråder rejse til din destination, skal du kontakte Rejseskade på tlf. 33 55 37 20.

Er der mere end 14 dage til din rejse, skal du afvente situationen. Når der er 14 dage til afrejse, kan du vurdere den aktuelle situation og kontakte Rejseskade, såfremt Udenrigsministeriet fraråder rejser til destinationen.

Har du flere spørgsmål?

Se Spørgsmål og Svar hos LOPI Mastercard eller kontakt sparekassen, hvis du er i tvivl om, hvordan du er dækket.

Læs mere om coronavirus hos Sundhedsstyrelsen.