Det skal du gøre

Thomas Cook konkurs

Thomas Cook er gået konkurs, og det kan have betydning for de af vores kunder, som har købt flyrejser gennem selskabet. 

Spies, Ving og Tjæreborg er ikke gået konkurs, så det er kun flyvninger med Thomas Cook, som er påvirket. 

Hvis din flybillet er købt via rejsebureau, så er det denne, som skal sørge for et andet fly til dig eller betale dine penge tilbage. Nægter rejsebureauet det, eller det ikke lykkedes at finde en anden løsning, kan indsigelse oprettes. 

Hvad skal du gøre? 

Hvis din rejse er påvirket af konkursen, skal du selv foretage dig noget, for at få pengene refunderet. 

Hvis du har en rejseforsikring: 

Kontakt dit forsikringsselskab, som dækker dette.

Hvis du IKKE har en rejseforsikring: 

Du skal søge erstatning via Rejsegarantifonden. Herefter skal du afvente svar indenfor 30 dage. Herefter skal du lave en indsigelse. Modtager du ikke svar fra Rejsegarantifonden indenfor 30 dage, må det betragtes som negativt svar, og du kan lave en indsigelse. 

Beløbet kan først tilbageføres efter datoen for, hvornår flyrejsen skulle finde sted. 

Indsigelse skal oprettes senest 60 dage efter afrejsedato.