Fusion

Kunder skal have nye kontonumre

Kunder skal have et eller flere nye kontonumre

Inden vi kan lægge den tidligere Broager Sparekasse og den tidligere Frøs Sparekasse sammen, skal en del af vores kunder have et eller flere nye kontonumre.

Det skal de, fordi der er kontosammenfald mellem kunder i tidligere Broager Sparekasse og kunder i tidligere Frøs Sparekasse.

Er du en af de berørte kunder vil du modtage information i netbank/mobilbank, hvor du kan læse hvordan du skal forholde dig.

Bemærk at skiftet sker automatisk den 7. marts 2024, hvor du kan se de nye kontonumre i net- og mobilbank. Først herefter må du lave eventuelle ændringer.

For privatkunder

Det klarer vi for dig

  • Vi sørger for at ændre kontonummeret hos NemKonto. Modtager du løn eller ydelser fra det offentlige f.eks. børne- og ungeydelse, skal du derfor ikke gøre noget.
  • Vi opdaterer automatisk dine betalingsserviceaftaler og overførsler mellem dine egne konti. Faste overførsler til andre pengeinstitutter ændrer vi også automatisk.
  • Har du et kort tilknyttet din konto, vil kortet fortsat virke. Bemærk, at det kontonummer der står på bagsiden, ikke længere er korrekt. Det har dog ingen betydning for gyldighed eller brugen af kortet. Kortet vil blive udskiftet fra maj måned og frem

Det skal du huske

  • Får du nyt kontonummer på din lønkonto skal du huske at oplyse det til din arbejdsgiver. Hvis du får udbetalt løn til din NemKonto bliver kontooplysningerne automatisk opdateret.
  • Modtager du indbetalinger, f.eks. husleje, overførsler fra familier og venner, så skal du oplyse dit nye kontonummer til dem.
  • Modtager du penge fra udlandet, skal du oplyse dit nye IBAN-kontonummer til afsender. IBAN-nummeret fremgår i mobil– og netbank under kontodetaljer.
  • Husk at ændre dine kontooplysninger i MobilePay. Vælg Menu à Konti og kort à ret oplysningerne under Modtag penge.

For erhvervskunder

Det klarer vi for dig

  • Vi opdaterer automatisk virksomhedens NemKonto og BS-aftaler.
  • Vi opdaterer faste overførsler mellem virksomhedens konti og faste overførsler til andre konti i andre banker.
  • Leverandørservice, Overførselsservice, FI-indbetalinger, BS-kreditorer ændrer vi også automatisk.
  • Har du et kort tilknyttet virksomhedens konto, vil kortet fortsat virke. Bemærk, at det kontonummer der står på bagsiden, ikke længere er korrekt. Det har dog ingen betydning for gyldighed eller brugen af kortet. Kortet vil blive udskiftet fra maj måned og frem.

Det skal du huske

  • Modtager I indbetalinger fra for eksempel salg af varer og tjenesteydelser, skal I oplyse jeres nye kontonummer til indbetaler/kunder.
  • Modtager I betalinger fra udlandet, skal I oplyse det nye IBAN-kontonummer.
  • Husk, at opdatere eventuelle materialer, I sender til kunder f.eks. fakturaer og andre dokumenter, hvor kontonummeret fremgår.
  • Husk, at opdatere oplysningerne for eksempel i forbindelse med virksomhedens:
  • lønsystem
  • kortterminal
  • MobilePay erhvervsløsning – kontakt evt. deres support på 70 80 39 00
  • aftaler om f.eks. hosting af hjemmeside og google.