Ny sikkerhed i din netbank

Sikkerhed og overførsler

Sikkerhed og overførsler

Ny sikkerhedsprocedure indføres i forbindelse med overførsler fra Netbank.
Når du overfører penge via Netbanken, kan du komme ud for, at skulle bekræfte din identitet med en engangskode over SMS. 

Har du ikke tidligere tilmeldt dit mobilnummer, bliver du bedt om det, når du logger på Netbanken. 

Hvis du tidligere har tilmeldt dit mobilnummer, skal du tjekke, om det stadig er det rigtige mobilnummer vi har. Det er nemlig vigtigt, at vi har det rigtige nummer registreret.

Tjek dit mobilnummer
Du skal tjekke dit mobilnummer i Netbanken.

  • I menuen til venstre i Netbanken trykker du på ”Indstillinger”
  • Tryk herefter på ”Brugeroplysninger”
  • Kig under ”Mobilnummer med funktioner”
  • Ud for sætningen ”SMS engangskode, beløbsgrænse” tjekker du mobilnummeret

Er det ikke længere dit mobilnummer, der står registreret, skal du kontakte os, og få nummeret ændret. Står der slet ikke noget, skal du også kontakte os.

Hvis det er dit mobilnummer, der står, skal du ikke foretage dig mere.

Kontakt os
Giv os besked via Netbanken.

  • I menuen til venstre i Netbanken trykker du på ”Kommunikation”
  • Tryk herefter på ”Skriv til os”
  • I emnefeltet skriver du ”Nyt mobilnummer”
  • I selve beskedfeltet skriver du dit nye mobilnummer

Deadline for at indsende nyt mobilnummer er den 31. maj 2018.

Hvis dit mobilnummer ikke er det rigtige efter denne dato, kan du risikere ikke at kunne gennemføre overførsler. 

Proceduren er indført af sikkerhedsmæssige årsager, og er bl.a. med til at forhindre hackerangreb. 

Hackere og dygtige it-tyve finder hele tiden på nye måder at snyde på, og derfor har vi valgt at indføre en ekstra sikkerhedsprocedure. Vi gør det for at forebygge, og har således endnu ikke været ude i tilfælde med grove tilfælde, fortæller Morten Vestergaard, underdirektør i Broager Sparekasse.