Døgnboks, byttepenge og møntindlevering

Ny aftale om kontanthåndtering

Udviklingen går mod et mere og mere digitaliseret samfund. Det påvirker, hvordan vi bruger penge. Kontanter fylder mindre i vores hverdag – også for vores erhvervs- og foreningskunder.

Håndtering af døgnbokse og kontanter pr. 1. april 2022

Vi har indgået et samarbejde med kontanthåndteringsvirksomheden Nokas. Samarbejdet betyder, at Nokas kommer til at håndtere kontanter for sparekassens erhvervs- og foreningskunder herunder levering af byttepenge.

Nokas har et landsdækkende netværk af døgnbokse og pengeautomater under navnet KONTANTEN. Broager Sparekasses døgnbokse og pengeautomater indgår fra og med den 1. april 2022 i det landsdækkende netværk. 

 

Hvordan opretter jeg ny indbetalingsaftale?

For at benytte KONTANTENS døgnbokse og/eller pengeautomater til indbetalinger eller bestille byttepenge, skal du have en indbetalingsaftale med Nokas. 
Det gør du ved at oprette din virksomhed eller forening på Nokas’ hjemmeside.
Opret indbetalingsaftale

For at oprette en indbetalingsaftale hos Nokas, skal du have et NemID Erhverv. Har du ikke et, kan du få det her:
Få NemID Erhverv

Hvad koster det?
Du kan læse mere om aftaletyper og priser på Nokas hjemmeside
Se aftaler og priser

Hvor kan jeg indlevere kontanter?
Som erhvervs- eller foreningskunde i Broager Sparekasse med en indbetalingsaftale kan du benytte alle KONTANTEN-døgnbokse og pengeautomater.
Se en oversigt over alle placeringer 

Har du flere lokationer, der skal tilknyttes aftalen, er det en god idé at have alle lokationers adresse, kontaktpersoner og kontonumre klar, når du opretter dig.

Hvad sker der med min nuværende indbetalings- og døgnboksaftale?

Dine nuværende indbetalings- og døgnboksaftaler inkl. aftaler om byttepenge med Broager Sparekasse opsiges med ophør pr. den 31. marts 2022.

Hvornår skal jeg senest oprette en indbetalingsaftale?

Opret dig inden 1. marts
Du skal senest have oprettet en indbetalingsaftale med Nokas den 1. marts 2022 for at sikre, at aftalen er gældende fra den 1. april 2022. 

Du kan forvente cirka tre ugers behandlingstid, fra oprettelsen er gennemført på hjemmesiden og signeret med NemID Erhverv. 

Cirka en uge før aftalens startdato vil du modtage et velkomstbrev fra Nokas indeholdende startdato, koder til døgnboks og link til Nokas’ kundeportal (til registrering af deponeringer i døgnboks og bestilling af mønter og byttepenge) samt øvrig information. Du vil desuden modtage 50 døgnboksposer og labels. Yderligere døgnboksposer og labels kan efterfølgende bestilles på Nokas’ kundeportal.

Kontakt os, hvis du har spørgsmål 

Du er altid velkommen til at kontakte din erhvervsrådgiver, hvis du har spørgsmål til indbetalingsaftalen med Nokas eller har brug for rådgivning på andre områder.
 

KontantenLæs mere hos Nokas

Indbetalingsløsningen har til formål at give større fleksibilitet, spare tid samt forenkle processen i forbindelse med indbetaling af forretningens omsætning og du får dermed to indbetalingsmuligheder i én. Læs nedenfor, hvordan Nokas’ indbetalingsløsning kan gøre din hverdag lettere.

Læs mere

Kontakt Nokas Kundeservice

Nokas står klar til at hjælpe dig med at vælge den optimale løsning for dig og din forretning.

Telefon: 70 15 76 00

Mail: kundeservice@nokas.com